Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Zelfmoord, wat gebeurt er met de jorka  (gelezen 2536 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jorkatorie
Gast
Geplaatst: 31 Mei 2010, 21:24

Beste Mattie,s

Als iemand zelfmoord pleegt, wat gebeurt er met zo een jorka?
Zelfmoord plegen is een zonde in gods ogen.
volgens de bijbel mag iemand geen zelfmoord plegen.
iemand die zichzelf van het leven beroofd krijg geen opstanding.

Ik vraag me af, als er wintis zijn die een persoon leid, kunnen ze de persoon niet weerhouden om zelfmoord te plegen.

meestal is er een vloek in een familie als er iemand in de familie zelf moord pleegt.
denk goed na, je springt van een heel hoog gebouw. je weet dat je te pletter gaat vallen en mors dood zal vallen.

is er een boze geest op je die je zegt doe het waardoor je niet bang bent om zo wreed dood te gaan.
meestal is het een boze geest die iemand aanzet om zelfmoord te plegen .
wissie kan ook een oorzaak zijn.

maar wat gebeurt er met een jorka die op eenpersoon zat en die zelfmoord heeft gepleegd nadat de persoon veel problemen had in het leven? gaat zo een jorka rond dwalen?
kuutje
Gast
#1 Geplaatst: 01 Juni 2010, 08:46

iemand die geestig ziek is en zelf moord pleegt wordt die niet vergeven door god dan?
Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 01 Juni 2010, 11:39

Odie Jorkatorie,

Wat er met zo een jorka gebeurd weet ik persoonlijk niet, dat weet Anana!

Wie heeft jou verteld dat zelfmoord plegen zonde is in Anana ogen.
met die stelling ben ik het niet eens, correct me if i'm wrong.

Ik zeg altijd voor mijzelf, dat de manier waarop iemand terug gaat heeft Anana bepaald.
Ook als iemand door een vuurpeleton uit het leven stapt.
Ook iemand die in de gevangenis de doodstraf heeft gekregen en door een electrische stoel of injectie uit het leven stapt.

Als ik ook moet zeggen 'een vliegtuig die neerstort en er gaan zoveel mensen mee dan is het in mijn ogen ook niet goed in Anana ogen,
Als ik zou zeggen iemand staat smorgens op en doet zijn ding en stapt in de auto en rijd op onverklaarbare wijze tegen een boom en stapt uit het leven, is het in mijn ogen niet goed en ook in dat van Anana.

En zo kunnen we vele andere manieren noemen waarop mensen op een vreemde manier uit het leven stappen.
Ik zeg, het is hoe Anana je leven heeft beschreven van geboorte tot terugkeer. Niemand hier op aarde kan bepalen hoe een ander terugkeert. Dat is iets wat onze Anana heeft bepaald.

Ook een Wintie is niet bij machte om jou en ik te behouden/behoeden om niet dood te gaan en/of van zelfmoord uit het leven te stappen.
Het klinkt heel raar in onze ogen dat als iemand zelfmoord heeft gepleegd dat het slecht is in de ogen van Anana. Maar hoe je terugkeert bepaal jij niet, bepaal ik niet.

Je kan voor je geboorte wel bepalen bij welke ouders je geboren wilt worden. Maar niet bepalen hoe je teruggaat.
Dat er jorka's blijven hangen hier als ze bijvoorbeeld door zelfmoord of wat dan ook, heeft niet 'alleen' met zelfmoord te maken. Er zijn jorka's die er niet van bewust zijn dat ze terug moeten, voor hun lijkt het alsof ze nog meer te doen hebben hier op aarde waardoor ze hier blijven dwarellen.

Ik weet je te vertellen dat een nicht van mij een paar jaren geleden in Zaandam van 13 hoog naar beneden is gesprongen. Dat kind heeft geen slechte duivel of wat dan ook meegemaakt of hoe je het allemaal wilt benoemen. Maar door de manier hoe ze behandeld is door haar stiefmoeder en het overlijden van haar eigen moeder. Dan kan ik je zeggen het was geen malse leven dat dat kind heeft mee mogen maken.
Ik kwam in huis bij ze(neven en nicht) en zag hoe ze werden behandeld en op een gegeven moment kon ze het niet meer verwerken. Niemand zag dit aankomen en toch heeft ze het gedaan.
Die overleden moeder is haar kind komen halen. Want ze kon niet meer aanschouwen hoe haar kind werd behandeld.

Dit is mijn torie dat ik je vertel. Ik heb ook datzelfde proberen te doen, om uit het leven te stappen. Gewoon voor een trein te springen. Je hoort in je ene oor doe het, spring voor de trein, terwijl aan de andere oor hoor je doe het niet, want je kind wilt je nog leren kennen.Tot vervelends aan toe hoor je dat in je oren. Het is een toffe iets je moet behoorlijk goed in je schoenen staan wil je zoiets niet doen.
Als je in een psychose belandt en je weet niet hoe je eruit moet of kan komen, ga je rare dingens bedenken of doen. Maar met de krachten van mij en de kracht van de Almachtige heb ik dit alles mogen overwinnen.

Je hebt ook de duivel die niet stil zit en die zal ook vele slachtoffers willen maken. Maar zolang je in de Almachtige je geloof hebt hoef je nergens voor bang te zijn.

Hoop dat je hier wat aan heb.

Tang boeng brada nanga sisa.
henka
Gast
#3 Geplaatst: 01 Juni 2010, 11:52

Dit is mijn torie dat ik je vertel. Ik heb ook datzelfde proberen te doen, om uit het leven te stappen. Gewoon voor een trein te springen. Je hoort in je ene oor doe het, spring voor de trein, terwijl aan de andere oor hoor je doe het niet, want je kind wilt je nog leren kennen.Tot vervelends aan toe hoor je dat in je oren. Het is een toffe iets je moet behoorlijk goed in je schoenen staan wil je zoiets niet doen.
Als je in een psychose belandt en je weet niet hoe je eruit moet of kan komen, ga je rare dingens bedenken of doen. Maar met de krachten van mij en de kracht van de Almachtige heb ik dit alles mogen overwinnen.

ma dan was je tijd er toch nog niet,dan werd je gestuurt door de duivel om te springen voor de trein,want als het gods tijd was zou je hoe dan ook springen.en wilt god wel dat zijn kinderen zo een nare dood hebben om van 13 hoog te springen of voor de trein?
Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 01 Juni 2010, 12:13

ma dan was je tijd er toch nog niet,dan werd je gestuurt door de duivel om te springen voor de trein,want als het gods tijd was zou je hoe dan ook springen.en wilt god wel dat zijn kinderen zo een nare dood hebben om van 13 hoog te springen of voor de trein?
Natuurlijk word je door de duivel gestuurd en natuurlijk is het je tijd niet om te gaan. Maar dat zegt ook dat je een sterke wil moet hebben om dat niet te doen wat je ingefluisterd wordt.

Als je iets nooit hebt meegemaakt zal je als toeschouwer makkelijk praten hebben. Als het voor je deur staat dan praat je anders.
Vooral als je drie keer in overspannen\psychose toestand bent beland. Soms hoeft het niet met medische toestanden te maken hebben, dan wel met culturu toestanden. Maar kan ook een combinatie van zijn. En op grond daarvan kan je dus ook uit het leven stappen. Er zijn vele aspecten die hieraan mee kunnen spelen waardoor iemand zegt ik hou het voor gezien.

Tang boeng.
Friede
Gast
#5 Geplaatst: 01 Juni 2010, 13:00

Zelfmoord plegen is een heel grote zonde.
Niemand op aarde heeft het recht een ander te vermoorden
jezelf vermoorden mag ook niet.

De duivel zegt je dood jezelf. iemand met een gezond verstand pleegt geen zelfmoord.
iedereen is bang voor de dood. < wanneer je niet bang bent komt doordat je niets meer te verliezen hebt op aarde en heel veel pijn lijd kan ik wel begrijpen. maar het is een kunu dat iemand zelfmoord pleegt. meestal komt er een tweede als je geen maatregelen neemt.

een voorbeeld, een kirivodu kan zorgen dat iemand dus gek wordt en drugs en toch nog zelfmoord pleegt.
en zo kunnen er broers en zusters zijn die gaan volgen.

zelfmoord mag niet. niemand wilt voor een trein springen of van een 15 hoog.
Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 01 Juni 2010, 13:23

Zelfmoord plegen is een heel grote zonde.
Niemand op aarde heeft het recht een ander te vermoorden
jezelf vermoorden mag ook niet.

De duivel zegt je dood jezelf. iemand met een gezond verstand pleegt geen zelfmoord.
iedereen is bang voor de dood. < wanneer je niet bang bent komt doordat je niets meer te verliezen hebt op aarde en heel veel pijn lijd kan ik wel begrijpen. maar het is een kunu dat iemand zelfmoord pleegt. meestal komt er een tweede als je geen maatregelen neemt.

een voorbeeld, een kirivodu kan zorgen dat iemand dus gek wordt en drugs en toch nog zelfmoord pleegt.
en zo kunnen er broers en zusters zijn die gaan volgen.

zelfmoord mag niet. niemand wilt voor een trein springen of van een 15 hoog.
Odie Friede,

Welk voorbeeld je ook voordraag, ik deel het met je, wel tot een bepaald gewicht.
In deze zeg ik dan wil je op Anana stoel gaan zitten om te bepalen of iemand zelfmoord mag plegen of niet.
Waarom is het in de moslim\islam geloof dat als je zelfmoord pleeg wel goed te keuren en dat je bij zo iets tot martelaar verheven? Nogmaals jij niet ik niet niemand niet kan bepalen of iemand zelfmoord pleeg en het een zonde vinden. Het is ons geleerd dat het niet goed is om dit of dat te doen. Maar het is altijd nog jouw leven om te bepalen of iets wel goed of niet goed is.
Kijk in Japan staat de teller al op meer dan 33 duizend zelfmoorden. Daar is het geen zonde. Daar heeft men een andere kijk op de zaken. Bij de hindoes die hun zelf van het leven beroven zegt niemand dat het een zonde is.
Een ieder mag van mij zelf weten hoe die zijn leven belijd.

Tang boen
Langa tabetje
Gast
#7 Geplaatst: 01 Juni 2010, 14:16

Als jij iemand van het leven beroofd is het een zonde.
als je jezelf vermoord, is het geen zonde dan?

Als jij iemand helpt om zelfmoord te plegen ga je de bak in
ook jij die de ander helpt om zelfmoord te plegen zal gestraft worden door god als ook op aarde indien ze erachter komen dat jij mede verantwoord bent . dan zal je opgesloten worden. je mag geen zelfmoord goed praten nu niet nooit niet. is een zonde.
Rare vraag
Gast
#8 Geplaatst: 01 Juni 2010, 16:18

Odi Odi,

Ik heb de topic met veel interesse gelezen. Wat gebeurd met de Yorka als mensen wisie of krooi voor iemand heeft gezet en de persoon geen echte hulp heeft gevonden en dood gaat.

mensen zetten wisie voor andere mensen en dan zegt men blijf uit de buurt maar stel je kiest er voor toch met zo iemand door te gaan en aan het einde van de rit ga je dood en de yorka dan.

vraag kan die yorka niet vechten met degene die de wisie gedaan heeft . Ookals men een bakru voor je gezet heeft en tegen je zegt kiri wan sma of kiri yu srefi je springt voor de trein wat gebeurd met die bakru en de gene die de bakru voor je gezet heeft
inge
Gast
#9 Geplaatst: 01 Juni 2010, 16:35

dan wel met culturu toestanden. Maar kan ook een combinatie van zijn. En op grond daarvan kan je dus ook uit het leven stappen. Er zijn vele aspecten die hieraan mee kunnen spelen waardoor iemand zegt ik hou het voor gezien.

Tang boeng.

wat voor culturele zaken dan,want je winti's gaan je tog juist beschermen dat je dat niet doet of als je geen wassi heb genomen dat je daarom voor de trein wil springen?
dirk
Gast
#10 Geplaatst: 01 Juni 2010, 16:41

bij zelfmoord ga je toch dwalen hier op aarde je yorka krijgt geen rust omdat je die zelf heb ontnomen toch mensen,want al die mensen gaan toch naar de hel zeggen ze?
willy1968
Gast
#11 Geplaatst: 01 Juni 2010, 17:10

@ rare vraag
wat ik begrepen heb, zal de bakru of yorka het moment dat jij overlijdt aan je vastgeklonken worden.
Je krijgt dus na je dood betaald voor het slechte wat je gedaan hebt.
Omdat je als yorka ook een verantwoordelijkheid hebt naar je familie toe, na je dood,
zal je familie dus ook last krijgen van die yorka en bakru
verder heb je natuurlijk om een jorka op te roepen iemand in zijn rust gestoord......
willy
Hanover
Gast
#12 Geplaatst: 01 Juni 2010, 17:21

Iemand die zelfmoord pleegt heeft een erge slechte geest opzich gehad
de gedachte om je zelf te vermoorden terwijl er zoveel mensen zijn die zouden kunnen helpen.
iemand pleegt zelfmoord als er geen hulp meer is of vind. levensmoe zijn.

je vraag hulp zoek hulp maar die hulp komt er niet of blijft weg.
dan kunnen er rare gedachten in de hoofd beginnen te komen.

als je ziet dat iemand raar begint te doen en jij hebt het vermoeden dat de persoon dat zou kunnen doen, bied hulp en bescherm de persoon voorzichzelf.

soms kan het zelf leiden tot gewetens wroeging als jij het had kunnen voorkomen dat iemand zelfmoord pleegt jou om hulp vraagt op een manier die niet rechtstrees is maat wel op een manier wat af te lezen is. als de persoon het doet kan je met een schuld gevoel zitten,had ik kunnen helpen.
maar het kan dat een geest zo ziek is en moe dat het zelfmoord in gedachten kan brengen. vecht ertegen en zoek hulp.

praat met je huisarts erover als je gekke gedachten krijg.

kenneth
Gast
#13 Geplaatst: 01 Juni 2010, 17:35

Kleuter overleeft val van wolkenkrabber
HONGKONG -  Een 4-jarig meisje heeft in Hongkong een val van een flat overleefd. De kleine Leung Ka-yee bevond zich in de armen van haar moeder, die van de zeventiende verdieping van het gebouw sprong om een einde aan haar leven te maken. Dat maakte de politie dinsdag bekend.
 De 32-jarige moeder landde met het meisje op een overdekte brug, drie meter boven de grond. Reddingswerkers troffen Ka-yee huilend, maar met relatief kleine verwondingen aan. Haar moeder kwam om. Het meisje is in het ziekenhuis opgenomen met botbreuken en kleinere kwetsuren.

was God wel met dat kindje en niet met de moeder?Huh?Huh?Huh?Huh??
Hilga
Gast
#14 Geplaatst: 01 Juni 2010, 17:38

Omdat je als yorka ook een verantwoordelijkheid hebt naar je familie toe, na je dood,
zal je familie dus ook last krijgen van die yorka en bakru
verder heb je natuurlijk om een jorka op te roepen iemand in zijn rust gestoord......
willy

dit klopt niet hoor willy,de yorka gaat heus niet de familie lastig vallen omdat iemand uit de familie zelfmoord heeft gepleegd.
Pagina's: [1] 2

Ga naar: