Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12

Auteur Topic: Nog even en het is weer WK  (gelezen 5873 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw
Aanmeldingen: 0

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#90 Geplaatst: 10 juli 2010, 09:30

Wat hebben jullie aan dit alles?
Nederlanders zijn zoals ze zijn,zo ook de zwarten.

Ik neem het niet op voor de nederlanders,maar overal wordt er gediscrimineerd.
We vergeten dat de slavernij tot stand is gekomen met behulp van onze eigen zwarte broeders.

Als dat in de doofpot wordt gestopt,moet de rol van de blanken ook in diezelfde doofpot gestopt worden.
Laten we eerlijk blijven.Het zijn niet alleen de blanken die discrimineren,ook de zwarten en ook de Surinamers onderling.

Wees gewoon sportief in deze periode van een zo een groot sportevenement.
Het is warm,ben je voor Spanje of voor Ned.,is jou goedvinden.
Koop je bier of wat je drinkt,en probeer morgen van die wedstrijd te genieten.

Maak er gewoon een leuke tijd van,i.p.v.jouw bloeddruk omhoog te jagen.
Ik was voor Brazilie en Frankrijk,maar ik hoop dat Ned.de cup binnen haalt.

Een fijne dag en houden jullie op met je te ergeren over de blanke discriminatie,want de zwarten doen het ook.

Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
rara
Gast
#91 Geplaatst: 10 juli 2010, 09:35

Ben ik niet met je eens beata,

Weet je dat is wat de witte mensen anderen wijs probeert te maken dat bruine mensen hebben geholpen dat klopt niet ze waren misleid! Ze werden voorgeschoteld dat buiten hun gebied ze hulp nodig hadden en dat bruine mensen hun hulp nodig was. En wat betreft je ergenis. Dan lees je deze site toch niet. Ieder mag praten net als jij dus als andere een ander mening zijn toegedaan moeten die zich kunnen uiten. Dus ophouden no way. Je kan niet bepalen voor een andere wanneer ze moeten ophouden of niet.

groetjes rara
rara
Gast
#92 Geplaatst: 10 juli 2010, 09:45

en wat surinamers onderling die discrimineren. Dat is helaas een erfenis van de witte mensen. de bekende hoe lichter hoe beter. dus jammer ieder ras discrimineert maar kijk eerst waar de discriminatie en ras zijn oorsprong vandaan heeft dan kom je 9 van 10 keer bij de whitemen. Helaas maar waar.
Maar goed morgen is de dag.

aboeng groetjes rara.
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#93 Geplaatst: 10 juli 2010, 10:04

Hoi rara,
Misschien heb ik het woord ergeren hier verkeerd gebruikt,maar daarmee bedoel ik niet dat een ander zich niet mag uiten.
Bij mij gaat het erom,dat het hier om wk gaat en het is al warm genoeg om de geschiedenis tussen wit en zwart weer boven water te halen.En dat bedoel ik niet negatief.

Zou jij je laten misleiden om je broer of zus te verkopen?Ik niet.
Discriminatie zie ik niet als een erfenis.Ik zie het meer als een karaktereigenschap.

Vele lichtkleurigen discrimineren niet.Mijn schoonzus is een mix van ned,duits, indiaans en creools,en is wit.
Zij discrimineert geen enkele seconde en kijkt niet neer op anderen.Maar mijn andere boslandcreoolse schoonzus die scheldt ons uit.
Want volgens haar zijn we"fotonengre'',dus in haar ogen zijn we niet waardig genoeg.

Maar goed.Terug naar de topic.Voor wie ben jij?Nederland of Spanje?

Geniet van de warmte,als het lukt. love

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
rara
Gast
#94 Geplaatst: 10 juli 2010, 10:51

Beste beata,

Misleiding gebeurd in alle vormen en maten. dus waar de een niet intrapt kan de ander wel intrappen.  En heeft ook met goedheid en tijd en plaats te maken. Dus toen zou het best eens kunnen zijn dat ook jij misleid zou zijn. En het gedoe tussen licht en donker zoals ik al zei is nu eenmaal door de geschiedenis licht en donker discrimineren door deze geschiedenis. Ook ik kom uit een gemengde famillie en overal heeft het zijn nasleep. Maar goed we dwalen af. Het is inderdaad 34 graden buiten dus iedereen ook jij natuurlijk geniet ervan. Ik was overigens voor brazilie maar die ligt er helaas uit. en eerlijk gezegd hoop ik dat de wk nu snel voorbij is hoor. Ik begin te vervelen van de kleur oranje, ik kijk niet echt naar voetbal en er is nu haast geen zender waar je gewoon een filmpje kan kijken. Maar ja daar zijn ook dvd natuurlijk. maar aboeng genietse de komende dagen. great

groetjes rara
rara
Gast
#95 Geplaatst: 10 juli 2010, 10:55

overigens als brazilie had gewonnen dan had ik mee de samba gedanst heeerlijk hahaha yes
mi sjie
Gast
#96 Geplaatst: 10 juli 2010, 11:11

Beata,

Het bevreemd mij ten zeerste dat jij wel graag wilt discussieren over de zwarte broeder die zijn eigen broeder heeft verkocht, Maar wanneer we hebben over de witte man die zwarte broeder heeft vermoord, blijkt het oppeens veelste warm te zijn om daarover te discussieren. Apartheid? NEE....Veelste warm! Als het niet warm was, was het argument gewoon: Als je niet van witte mensen houdt, moet je naar afrika vertrekken. Dus geen gezonde discussie aangaan, maar meteen monddood maken en discussie ontwijken. Een afrikaan uitschelden is heel makkelijk.....Wanneer hier een jood op dit forum wordt uitgescholden zul je 15 surinamers op de frontlinie hebben die zich beschaamd en gekwetst voelen omdat men 1/10 van hun voorouders hebben uitgescholden.
bafana
Gast
#97 Geplaatst: 10 juli 2010, 11:50

ik luister naar mart radio
er is momenteel een discussie gaande over het WK
en onze jongens
heel erg interessant
hmm
Gast
#98 Geplaatst: 10 juli 2010, 11:57

thanks ik luister gelijk bifana,
hmm
hmm
Gast
#99 Geplaatst: 10 juli 2010, 12:01

Hoi Bafana,
Ik heb het volgens mij gewist. Wat hadden ze bij mart radio besproken.
hmm
hmm
Gast
#100 Geplaatst: 10 juli 2010, 12:02

hoi bafana
ik bedoel gemist. wat is over het algemeen de mening over de wk bij mart radio?
hmm
bafana
Gast
#101 Geplaatst: 10 juli 2010, 12:44

wel het is verdeeld
de een is voor oranje en de ander voor spanje
er is een dubbel gevoel bij de surinamers volgens norman
bij mij niet
maar de discussie gaat weer door a no keba ete
ze benne nog niet klaar
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#102 Geplaatst: 10 juli 2010, 14:49

Beste beata,

Misleiding gebeurd in alle vormen en maten. dus waar de een niet intrapt kan de ander wel intrappen.  En heeft ook met goedheid en tijd en plaats te maken. Dus toen zou het best eens kunnen zijn dat ook jij misleid zou zijn. En het gedoe tussen licht en donker zoals ik al zei is nu eenmaal door de geschiedenis licht en donker discrimineren door deze geschiedenis. Ook ik kom uit een gemengde famillie en overal heeft het zijn nasleep. Maar goed we dwalen af. Het is inderdaad 34 graden buiten dus iedereen ook jij natuurlijk geniet ervan. Ik was overigens voor brazilie maar die ligt er helaas uit. en eerlijk gezegd hoop ik dat de wk nu snel voorbij is hoor. Ik begin te vervelen van de kleur oranje, ik kijk niet echt naar voetbal en er is nu haast geen zender waar je gewoon een filmpje kan kijken. Maar ja daar zijn ook dvd natuurlijk. maar aboeng genietse de komende dagen. great

groetjes rara
Ik moet je wel gelijk geven in deze.Zelf kijk ik ook niet naar de wedstrijden.Ik kijk alleen naar de eindstand en oranje heb ik helemaal niet in huis.
Geniet ook van de komende dagen en als je de hitte aankan,geniet ervan.Ik word er gek van.

Groetjes,

Beata  love

Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#103 Geplaatst: 10 juli 2010, 15:30

Beata,

Het bevreemd mij ten zeerste dat jij wel graag wilt discussieren over de zwarte broeder die zijn eigen broeder heeft verkocht, Maar wanneer we hebben over de witte man die zwarte broeder heeft vermoord, blijkt het oppeens veelste warm te zijn om daarover te discussieren. Apartheid? NEE....Veelste warm! Als het niet warm was, was het argument gewoon: Als je niet van witte mensen houdt, moet je naar afrika vertrekken. Dus geen gezonde discussie aangaan, maar meteen monddood maken en discussie ontwijken. Een afrikaan uitschelden is heel makkelijk.....Wanneer hier een jood op dit forum wordt uitgescholden zul je 15 surinamers op de frontlinie hebben die zich beschaamd en gekwetst voelen omdat men 1/10 van hun voorouders hebben uitgescholden.
Hi mi sjie,
Wat jij nu zegt,klopt helemaal niet.Ik weiger mijn ogen te sluiten voor de realiteit.Als mijn eigen mensen ergens schuldig aan zijn,zal ik het altijd durven zeggen.Dat wil nog niet zeggen dat ik tegen mijn eigen mensen ben,integendeel.

En ik zal nooit en dan ook nooittegen mijn zwarte broeder of zuster zeggen dat hij/zij niet van witte mensen houd,want anderson weet ik ook niet of diezelfde witte mensen wel van mijn broeder of zuster houden.Ik ben tegen apartheid en dicriminatie.Maar als we over de blanken praten,wat ze allemaal verkeerd hebben gedaan,mogen we ook over onze eigen broeders praten.Daar gaat het bij mij om.

We moeten gewoon eerlijk zijn en de realiteit onder ogen durven zien.En ookal  zou iemand naar Afrika vertrekken,is er niks mis mee.Ook de blanken komen daar vandaan,dus je komt ze ook daar weer tegen.Maar goed....ik ben niet tegen mijn zwarte broeders en zusters,maar wel tegen sommige van hun handelingen.

Boogschutter
Rubriek Moderator
Twa twa

Boogschutter

mi na wang bigi oema na mi oso sa mi wani mi ka do

Bekijk profiel
#104 Geplaatst: 11 juli 2010, 06:13

Beste mensen,

Het is zo ver, de finale.Vandaag 11 juli 2010.
Nederland in de finale dan mag je wel met trots zeggen dat je tot de sterkste voetbal landen behoort.

Vandaag zal het heel stil zijn op straat. Bijna een ieder zal het volgen, overal ter wereld.
De octopus zal hij gelijk krijgen, zoals hij alle wedstrijden goed heeft voorspeld, of zal het Nederlands elftal bewijzen dat ook de Octopus het mis kan hebben.

Ja wat heb je liever, Spanje of Nederland?
Als Nederland wint zal het een heel groot feest zijn, maandag zal er veel ziek gemeld gaan worden,Dinsdag als de voetballers terug in Nederland zijn,zal Amsterdam te klein zijn.

Wij wensen het Nederlands elftal heel veel SUCCES  vandaag en dat ze mogen winnen.!!!!!! great

mi na wan bigi oema in mi oso sa mi wani mi kan doe, hatcheeeee
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12

Ga naar: