Zijn er winti's uit die tijd die deze veronderstelling kunnen bevestigen? De bijbel is feitelijk door mensheid opgeschreven (en bewerkt). Daarnaast zijn er, denk ik passages (met geheimen), onthouden (dus niet in de bijbel, zoals wij die nu kennen, verwerkt). Ik probeer gewoon kritische vragen te stellen hoor.
Ik heb op school geleerd dat er meerdere Bijbelboeken zijn.
Dus wat wij nu kennen als "de Bijbel" kan misschien maar uit een klein deel bestaan van een aantal boeken.
de Bijbel is eigenlijk niks meer dan boeken bij elkaar die goed zijn gekeurd door de Katholieke kerk.
Ze lieten de onbekende en onnodige boeken achterwegen.
Dus in mijn visie denk ik dat er wel wat passages zijn.
Er worden meestal in dit soort zaken het "goede" gewezen en het "slechte" word verdrongen.
en wat de boer niet kent eet niet hij niet, word er vaak gezegd.
Er werd eeuwen lang gezegd dat andere geloven slecht waren zoals het Islam, Hindoeisme en het Voodoo geloof.
Jij als persoon zou het ook raar vinden als een Duitser opeens kon vliegen(no offenses) terwijl die dat al generaties kan.
Voor hun een normale zaak, voor ons ook.
Maar mijn mening is dat er in elk geloof wel wat goeds en slechts is en dat het vaak word gezien als FOUT voor een ander.
nogmaals: Dit is mijn visie van zaken over geloof en afgoderij in de ogen van anderen. Want in de ogen van anderen(buitenstaanders) is er altijd wat vreemds te vinden over iets dat al jarenlang goed was.
afz. A-O...