ma gnet neko laten we eerlijk naar elkander zijn ook al heb je wat voor soort winti dan ook als iemand met een machine geweer op je schiet ga je zeker aan flarden!! of denk je van niet?
odi odi,
mi begi primisi na ala bigi wang te go doro a moro pking wang fu sang di mi o takki
primisi, primisi, primisi
ik ben beleider van de winti relegie, en voor mij zijn dingen als dansen in vuur het eten van glas een tipje van de sluier.
mensen willen dat soort dingen om te tonen hoe machtig of geweldig ze zijn.
maar ik weet dat ik iemand met de juiste kruiden en rituelen binnen enkele minuten in het vuur kan laten dansen en hete kolen in zijn/haar hand kan houden en bewijzen dat zelfs een machine geweer een mens niet kan doden .........voor dat moment aleen.
maar is dat het waarom mijn relegie draait?1000x neen......... ik streef naar evenwicht met de natuur...........ik wil mens zijn in zijn puurste vorm
dienstbaarheid aan en liefde voor mijn mede mens, onbaatzuchtig en oprecht nederig zijn.
dan zal het mij een worst wezen als je nou een tank of machine geweer bezit maar mij kan het niet deren.
want jy praat over een machine geweer.........het is pas een machine geweer als het schiet.
maar voor het zelfde geld dat jou goed onderhouden machine geweer niet schiet als je het richt op iemand die
oprecht streeft mens te zijn en dus de bescherming heeft van de Schepper.
want
obia no e tapu dede maar obia e puru yu na dede.want voor jou is een automatisch vuurwapen een bedreiging voor je leven voor mij is het een stukje schroot metaal als het op aankomt. dan is het ineens te klein of te heet in je handen.
er is zoveel dat moet gebeuren voordat een kogel uit de loop komt van een vuurwapen.
laat mij jou vertellen sang kumanti taki. en waarom hij meester is over elke kogel uit een loop.
het wapen moet eerst
1 geladen worden
2 dan wordt het gespannen(hamer /spangreep moet van voren naar achteren)
3 trekker over halen
4 de hamer moet van achter naar voren lopen om het patroon te raken
5 de patoon wordt door de hamer geslagen
6 het kruit in de kogel wordt geactiveerd
7 het koper gaat zich spreiden en laat de kogel los
8 de kogel komt vrij
9 de kogel bevind zich aan het achterste eind van de loop
10 de kogel moet van achteren naar voren in de loop
11 de kogel komt aan de voorkant van de loop
12 de kogel komt van de loop in de lucht (het universum)
13 de kogel moet nog van de loop via de lucht(het universum) een afstand afleggen naar mijn lijf.
ik schrijf wel nederlands maar (na kumanti tori)wat boven staat zijn de 13 momenten die de Winti relegie(kumanti) kent voor elke speelgoed dat betiteld wordt als vuurwapen(ontolo, ontwa, ontoonu)
de bovenstaande woorden/namen.... zijn als het wapen gewoon ligt of niet wordt afgevuurd.
wanneeer het wordt afgevuurd(in gebruik is)hebben we een andere naam voor...... en daar zijn wij dan(en daarom) de baas er over.
want
bij stap 13 zit de kogel, als het toch de kans heeft gekregen om de loop te verlaten zich in de vrije lucht(het universum) en daar zijn wij(aflaku fu anuma) de baas over en kan die kogel met God's wil deze huid(buba) niet doorboren.
ter uwer informatie er zijn spreuken en zin constructies die dodelijk of elk levend wezen(plant, mens, dier) dodelijk zal raken. dus met jou automatisch wapen op mij gericht heb ik een krachtiger wapen dat direct en sneller dan jou kogel in de vrije lucht (het universum)komt.......... dat is het gesproken woord(de geheime spreuken)
heel veel gekletst maar om concreet te antwoorden op jou vraag.........ik denk het niet.........
ik weet het zeker zodra ik in mijn recht sta kan zelfs jou tank of automatisch geweer een gevaar voor jezelf vormen.kumanti taki : 1-
"te kuguu misi boy da na ameeku e fanga adonkuwe" 2-
te onyantuwo ketekebolali da insi e pantampala insii, da we troki fu kankan kumudyey anga kankan kumudya anga neng fu Basi Nana Sawsu yanking ponumi begi piimisi na ini wang klobi Nana, bika mi na kotokoilespeki odi nanga saka fasi.