Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vreemde droom over boslandcreeolse vrouw  (gelezen 454 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Luangu Masra
Board Modarator
Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Schorpioen

Luangu ini wan bon

Zie me op Facebook
Bekijk profiel
Geplaatst: 27 maart 2009, 15:26

Odi odi

Soms vraag ik me af als alle dromen betekenis hebben, hoe kort en vreemd ze ook mogen zijn.

Ik droomde dat ik in een zandweg liep, een van die lange zangwegen in Wanica/Para.
Het was niet bewoond, er was alleen maar bos aan me rechterkant en aan me linker kant een lange sloot. Het leek op de tuitluifautkanaalweg.  ik liep en liep

Een gegeven zag ik aan me rechter kant een opening, net een opening die lijdt naar een dorp. want ik zag een smal pad die naar achteren liep.
Er was een kleine tent bij de opening, echt klein net 2 bij 2 meter. en daaronder zag ik een donker creoolse vrouw zitten, ze had plat geknipt haar net jongens kop, en ze was een beetje fors (dik) gebouw. en droeg alleen een donker blauwe panji. en ze zat en keek naar mij hoe ik langs liep. Naast haar stond er een klein jongen van een jaar of twee, die was naakt met een koort rond zijn buik, net als hoe de boslandcreoolse kinderen normaliter rond lopen wanneer ze klein zijn.

Ik liep verder en dat weg liep ineens dood doordat bomen waren omgevallen en het hele weg bedekte in de breedte.
Dus kon ik niet verder lopen, ik keek naar links naar het kanaal en zag dat ik daar kon lopen want enkele boomstonken waren in het watergevallen dus het functioneerde als een soort brug.
Ik liep net naar daar toen om over te steken of ik zag een rood-zwarte slang, zijn kop naar buiten stoten uit een de takken.
En hij keek naar mij, net of hij wilde zeggen,: "luku, mi dya".
En mi frede sneki, lek fa tigri frede faya, dus liep ik rustig naar achteren.

Een gegeven moment zag ik die vrouw voor me, en ze kapte die slang dood met een houwer.
En toen werd ik wakker.

mi no lob den soort dren dis yere, juist span moment wordt je wakker. jap

Maar wat zou zo een droom kunnen beteken?
Iemand enig idee?

ALVAST BEDANKT

L.M.

Di wi kwa Sranan a bun.
Ma Luangu Kondre, a ben moro bun.
Kuminda
Gadotjo
*

Koi papia nan ta buska

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 27 maart 2009, 17:16

Hi LM,

Ik wilde graag mijn mening geven wat ik denk.

Ik denk dat het een uma ampuku is die jou begeleidt bij de wegen die je bewandelt.

Als er iets negatiefs je belemmert om je pad te bewandelen die jij wilt dan helpt zij jou
door die negatieve energie te bestrijden.

Die slang was duidelijk negatief omdat je er angstig voor was en het gaf je geen kans
om er langs te gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan heb, dan hoop ik dat er iemand anders betere uitleg kan geven.

Met vriendelijke groet,
Kuminda
Luangu Masra
Board Modarator
Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man

Schorpioen

Luangu ini wan bon

Zie me op Facebook
Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 02 augustus 2010, 01:04

Di wi kwa Sranan a bun.
Ma Luangu Kondre, a ben moro bun.
atiwi
Tjon-Tjon

Suriname Suriname

Geslacht: Vrouw

Ram

Godin Oya

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 02 augustus 2010, 01:41

Kuminda, heeft helemaal gelijk en die jongen was haar voetboy.

Gr.Atiwi

Groeien is niet het groter worden....

Maar het bewust worden van de wijsheid in jezelf...
Pagina's: [1]

Ga naar: