Pagina's: [1]

Auteur Topic: Centrale Bank Governor overvraagt  (gelezen 169 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Biel
Grietjebie
*

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 28 oktober 2010, 08:21

De Raad van Ministers heeft zich gedesavoueerd door de beschikking inzake het honorarium van de Go(d)ver(dom)nor. 28.777 US dollar voor iemand die alleen bewezen heeft onder een basja te kunnen presteren.

Want dat moet men weten.
• Surinamers zijn ontzettend goed met de hete adem van controleurs en opzichters in hun nek.
• Dat is de ellende. Je haalt een vent uit een dorp, maar niet het dorp uit die vent.
• Bovendien, ga de interviews met die zogenaamde financiële topper na. Hoe geloofwaardig is die knul wanneer hij acceptatie van de functie van afhankelijk stelt van een misdadige bezoldiging.
• Alsof de inkomensperikelen van een ontwikkelingsland hem een worst zullen wezen.
- Tegen de achtergrond van een verpauperde hoofdstad en een verwaarloosd achterland.
• Het is altijd hetzelfde met die ‘bereisde’ Surinamers. Met hun ‘geconditioneerde’ buitenlandse studie- en/of werkervaring. Je zou haast geloven in hun messianisme.

Afgezet tegen 15.000 USD maandinkomen voor een premier in de rijke Europese Unie, ontpopt de Surinaamse politiek-bestuurlijke elite zich als een gewetenloze roversbende.

“Het heeft niets te maken met de capaciteiten en de technische kwaliteiten van de man, want iemand van zijn kaliber kost geld, maar kom dat goed uitleggen aan de samenleving”, zegt de NDP’er en voorzitter van de Vaste Departementale Commissie voor Financiën.

- Zou de geachte afgevaardigde den volke kond willen doen inzake de geroemde kwaliteiten van dit heerschap?
- Zo werd ook de charlatan Goedvalk of zoiets binnengehaald. Het land draagt nog steeds de lasten van zijn kleptomane vaardigheden.
- Durft bovengeciteerde politicus ruiterlijk bekennen dat hij zich laat leiden door het beginsel: wiens brood men eet diens woord men spreekt?
- En die armenaren in dit door boevengerunde grondgebied mogen genoegen nemen met het brood der ellende!
- Ach wat geeft dat ze laten zich toch in slaap sussen door paters en dominees van allerlei pluimage. Apintie: kunnen die religieuze dagopeningen wat minder? Heeft veel weg van de ministersbende die met jullie afspreekt: HOUDEN JULLIE ZE DOM, DAN HOUDEN WIJ ZE ARM!!!!!!!!!!!

Aan de ene kant vervult dat gajes, voor wie graaien in de schatkist gesneden brood is mij met walging. Anderzijds onder de tropische hemel is altijd brood te eten verdriet ook. Hoefdraad en zijn soortgenoten weten als prasie-oso plebejers uit eigen ervaring hoe zuur het brood der armoede smaakt.

• Zou Freud – vrij vertaald - dan toch gelijk hebben met zijn theorie dat een bepaalde categorie landgenoten zijn boevendrift sublimeert in posities van ongebreidelde zelfverrijking?

Hier moet paal en perk aan gesteld worden. Of dat zal lukken? Een goede vraag!
“LANTIE, DAT NA MIE” schijnt elke minister, volksvertegenwoordiger en go(d)ver(domde)nor te etaleren.
In een grijs verleden heb ik me gewaagd aan een rechtenstudie. Het zou een goede suggestie zijn het regeringsbesluit aangaande de Centrale Bank President bij de rechter aanhangig te maken. In mijn geheugen gravend kom ik de volgende termen tegen. Zoals “algemene beginselen van behoorlijk bestuur”. Nagegaan kan en moet worden of er schending heeft plaatsgevonden van:

 Het vertrouwensbeginsel. Kort samengevat: de door de regering opgewekte gerechtvaardigde verwachtingen van burgers moeten in de regel worden gehonoreerd – is dat gebeurd?
 het redelijkheidsbeginsel: ik meen dat het bewind Bouterse bij het nemen van haar beslissing onredelijk heeft gehandeld elke slimme jurist is in staat wettig en overtuigend het onjuist gebruik aan te tonen van de aan genoemd regime toegekende beleidsvrijheid – wie durft de kat de bel aan te binden?
 Fair-play-beginsel: moeilijk toe te passen in een land waar gelegaliseerde machtsusurpatie onpartijdigheid, openheid en eerlijkheid bij het nemen van besluiten frustreert  een ware testcase voor een carričrejurist?

Ik heb geen zin om me erover te schamen dat mijn wieg in Paramaribo/Suriname [lees: neo Nederlands-Guyana] gestaan heeft. Ik ga de balie struinen. Ook buiten die kapotte plantage. Ik denk dat ik mijn liquide middelen aanspreek en een onbevangen advocaat in de hand neem. Best mogelijk dat hierbij een samenhang met wederrechtelijkheid tot verzwaring van de aanklacht leidt.
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
?????
Gast
#1 Geplaatst: 28 oktober 2010, 09:37

Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
Pagina's: [1]

Ga naar: