Odi odi allen!
Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben een vrouw van 36 jaar met een zoon van alweer 14.
Ik ben half Surinaams. Mijn vader is een creool en mijn moeder een nederlandse. Maar als ik mijn vader moet geloven ben ik wat betreft mijn karakter een echte 'Surinaamse tante' en dat terwijl ik toch voornamelijk door mijn moeder ben grootgebracht. Wat erin zit moet er blijkbaar toch uit, nietwaar?
In 2006 ben ik voor het eerst onverwacht naar Su geweest en ik zeg eerlijk ik had er niks van verwacht (ja afzien met koud baden) maar ik heb niet geweten wat me overkwam... baja, ik kwam écht thuis, heel mijn lichaam werd warm (en niet van de zon!) en heb me zelden zó in mijn element gevoeld. Voor 't eerst heb ik dan ook gehuild dat ik weg moest gaan van een vakantie. En heb ik nog steeds heimwee...
Ik ben niet opgegroeid met welke godsdienst dan ook maar ben altijd erg geïnteresseerd geweest in de spirituele kant van het leven, er is gewoon veel meer tussen hemel en aarde, dat ik heb zelf meegemaakt vandaar ook altijd mijn interesse.
Sinds kort verdiep ik mij in de winti cultuur en dat lijkt wel de slagroom op het toetje! (met alle respect!)
Ik voel me helemaaaal thuis en ben erg blij dat ik al snel bij deze site terecht kwam want dit is een goede site!
Ik heb inmiddels meer sites bezocht en mi gado, wat een onfatsoen

!
Mijn respect en complimenten dus voor culturu.com voor dit geweldige initiatief! Ik heb begrepen dat er hard achter de schermen wordt gewerkt en ik kan niet wachten op meer!
Laten wij elkaar hier met respect blijven benaderen en vooral veel leren van elkander want zo is hoe het moet

Verder wil ik de leden toch nog eens vragen om hun surinaams zoveel mogelijk in het NL mee te vertalen zodat ik de topics én de sranang tongo beter kan begrijpen. Ik ben aan alle kanten dus lerende!
Tot ziens op het forum want voorlopig ben ik hier niet weg te slaan

Odi nanga brasa,
S.s.