Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Winti Religie afgoderij of juist weer niet  (gelezen 2838 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
pandan
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
#15 Geplaatst: 26 april 2011, 16:18

wat de christelijke kerk tegen jullie volk heeft gedaan , kwam niet van God-Jezus, maar het waren dienaren van de duivel. Jezus geest heeft veel tranen gehuild wat zijn kinderen was aangedaan, dat waren dienstknechten van de duivel, en daar zal Jezus hun voor straffen na hun dood, geen enkele schuld zal onbetaald blijven.
de christelijke kerk waren geen echte gelovigen van Jezus anders hadden ze zoiets nooit toegelaten, de duivel heeft dit op zijn kerfstok, en wil daar jezus de schuld van geven, maar Jezus is de Genezer van de mens, je hoeft hem alleen maar te vragen, gratis, je hoeft niets te geven, zijn bloed heeft jullie vrij gekocht voor eeuwig.
gnet-neko
Gast
#16 Geplaatst: 26 april 2011, 16:53

wat de christelijke kerk tegen jullie volk heeft gedaan , kwam niet van God-Jezus, maar het waren dienaren van de duivel. Jezus geest heeft veel tranen gehuild wat zijn kinderen was aangedaan, dat waren dienstknechten van de duivel, en daar zal Jezus hun voor straffen na hun dood, geen enkele schuld zal onbetaald blijven.
de christelijke kerk waren geen echte gelovigen van Jezus anders hadden ze zoiets nooit toegelaten, de duivel heeft dit op zijn kerfstok, en wil daar jezus de schuld van geven, maar Jezus is de Genezer van de mens, je hoeft hem alleen maar te vragen, gratis, je hoeft niets te geven, zijn bloed heeft jullie vrij gekocht voor eeuwig.

odi iedereen

heeft iemand zich ooit afgevraagd wat een van de suilen van de winti zegt?
ik ben niet geintereseerd wat er in een ander relegie staat over miijn relegie
wat in de 10 geboden staat zal mij een worst wezen. mijn leidraad voor mijn Gods beleving is echt niet De Bybel hoor. Maar ik respecteer "De Bybel" omdat het het boek is waaruit velen hun geloofs voedsel halen.

een van de pilaren waarop mijn winti geloof rust is "obia a no fu yu no spiti na ini" ........De Bybel is niet mijn leidraad waarom maak ik me druk wat er in staat?.(a obia dati a no fu mi)

de mensen die de bybel in de hand hadden hebben mijn voorouders verkracht en vermoord en zelfs levend verbrand.......waarom moet ik vandaag hun geloof aanhangen?

de rol die de christelijke kerk heeft gespeeld by de zwarte volkeren moord/slaverny............hebben ze(de christenen/christelijke kerk) ons als zwarten al hun excuses aangeboden om niet te praten over herstelbetaling.

waarom kunnen jullie mij dan niet met rust laten.................het geloof van mijn voorvaderen zal ik voor geen prys opgeven wat er ook staat in de boeken die ons als zwarte mens meer ellende dan goeds hebben gebracht.
en ook al verrichten ze wonderen voor mijn neus in Jezus naam. want ik heb ook wonderen gezien en zal ze ook nog zien in naam van Nana Kedu amang kedu Ampong./ Nana Sawsu Yankimponu Gima/Tata Sabi ABla.

De Bybel is als beleider van het Winti geloof niet mijn leidraad want het geloof dat mijn voorouders hadden heeft de bybel al lang overwonnen toen ze werden achterna gezeten door de witteman met de bybel in de hand. mijn voorouders hebben met de winti relegie tegen de witteman gestreden en glorie voor Nana Kedu aman want ze hebben met het geloof in Nana KEdu aman de stryd gewonnen.

dus u prey un poku u dansi .............mi no e drai mi briibi fu te leki Tata Yankimponu kari mi= dus doen julliie maar wat jullie willen .....ik hang geen ander geloof aan tot dat de Alpha en de Omega my roept.

............ik ken geen Naaam voor mijn God als Yawe/Allah Yah of Jehova
maar zijn omvang zeker wel

P.s......... Nana Kedu amang kedu Ampong=God van(boven en beneden) God van hemel en aarde
               Nana Sawsu Yankimponu Gima=God (ja en het zei zo)Alpha en Omega
               Tata Sabi ABla=(God met alle wijsheid) De Alwetende God

ik hoopte dat ze even veel respect konden opbrengen voor mijn reliegieuse opvetting.
pandan
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#17 Geplaatst: 26 april 2011, 18:40

de duivel loopt ook met de bijbel in de hand,de duivel kent de bijbel zeer goed, wat jullie is aangedaan is het werk van de duivel in de christelijke kerk, je zal ieder mens herkennen aan zijn daden, alleen het goede komt van Jezus al het kwade is het werk van de duivel, zoals in iedere religie.mensen die elkaar kwaad doen, aanbidden de satan, de tegenstander van Jezus.
gnet-neko
Gast
#18 Geplaatst: 26 april 2011, 20:13

de duivel loopt ook met de bijbel in de hand,de duivel kent de bijbel zeer goed, wat jullie is aangedaan is het werk van de duivel in de christelijke kerk, je zal ieder mens herkennen aan zijn daden, alleen het goede komt van Jezus al het kwade is het werk van de duivel, zoals in iedere religie.mensen die elkaar kwaad doen, aanbidden de satan, de tegenstander van Jezus.

AMEN !!!
pandan
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#19 Geplaatst: 28 april 2011, 20:39

MET WINTI BEDOELEN JULLIE ZEKER, DAT ALS ER IN DE DROOM VISIOEN OF UITTREDING, DE VOOROUDER VERSCHIJNT
OM JE TE BEHOEDEN OF KRACHTEN, TE GEVEN, IK HEB EEN VRIENDIN EEN SURINAAMSE, DIE HAAR SURINAAMSE VADER NOOIT GEKEND HEEFT, NOCH DE FAMILIE VAN HAAR VADER, WANT HAAR MOEDER WAS EEN BLANKE, TOEN ENKELE JAREN GELEDEN, KREEG IK IN DE NACHT EEN VISIOEN, MIJN GEEST WAS BIJ HAAR IN DE KAMER, IK ZAG DAT ZIJ STRIJD HAD, MET HET FEIT VADER NOOIT GEZIEN, TOEN ZAG IK AAN DE STRAAT, EEN OUDE DONKERE VROUW, ZITTEN DIE GEZANGEN DEED, EN NAAR HET RAAM KEEK, WAAR HAAR KLEINKIND WOONDE, IN FEITE WAS ZIJ EEN WINTI DIE KWAM BERICHTEN DAT HAAR GEEST TOCH WIST WIE ZIJ WAS, EN HAAR IN DAT VREEMDE LAND TOCH BESCHERMDE EN BIJSTAND, EN HAAR VERDRIET EN ANGSTEN OP VING.TOEN IK HET VERTELDE WAS ZIJ TOCH BLIJ, DAT ER MENSEN IN DE GEEST HAAR ZAGEN EN WISTEN WIE ZIJ WAS.

---->>> Voortaan aub niet met capslock aan komt schreeuwerig en onduidelijk over.<<<----

Luangupikinte Moderator
jammer
Gast
#20 Geplaatst: 28 april 2011, 22:06

Wat ik jammer vindt pandan. In de bijbel staat ook gij zult niet oordelen. Maar elke keer als ik een cristen hoor vertellen zij alleen maar wat niet goed is en wat wel goed is. Constant wordt er geoordeeld over hoe het wel en niet moet, welke geloven wel en niet juist zijn of zelfs duivels. En jezus die komt straffen etc etc.

Bestaat er dan geen 1 christen die denk:
God bestaat, jezus bestaat.... Als ik straks naar bovengaat heb ik als mens mijn plicht gedaan. Wat anderen doen en geloven.. geen probleem, want god zegt heb je naasten lief (als mens) en ik moet laten zien dat ik een goed mens ben.

Tenslotte mag ik niet oordelen, god is sterk, wijs en krachtig genoeg om te oordelen over mensen die anders denken.

Als ieder christen zo zou denken... dan zou er heel veel leed op de wereld bespaard zijn geweest. toch?

Zelf geloof ik in god, maar op mij manier..
hoe god eruit ziet en wat hij precies wilt... weet ik niet... ik was er niet bij.. het enige wat ik kan doen is normaal leven, een goed mens zijn en mijn best doen anderen te helpen en op zijn tijd bidden tot god op mijn manier.

Of hij mij kwalijk zal nemen, ik weet het niet... maar ik kan mij ook niet voorstellen van alle geloven op de hele wereld dat ik de kennis heb om net de juiste uit te kiezen die volgens alle regels van god zijn, ik ben maar een mens. Een ieder die geloof in iets weet met 100% zekerheid  dat zijn/haar geloof het is... dan kan je wel aan de gang blijven gaan..

Een jehova geloof heilig in zijn geloof en een cristen heilig in zijn geloof en een moslim in zijn geloof. En volgens elk geloof wordt ik vernietigd, gestraft als ik niet in hen geloofd.Er zijn zoveel geloven, dat ik wel kan zeggen dat ik 80% kans heb gestraft te worden omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen.

Nou voor alle zekerheid probeer ik dan zoveel mogelijk te genieten van het leven, stel als ik bij die 80% hoort dan kan ik toch nog terug krijken op een leuk leven.
bless i
Gast
#21 Geplaatst: 29 april 2011, 02:19

ik vindt zelfs dat je best wel goed geantwoordt hbt in deze vandaar mij zegen na jouw kijkwijze.
 jammer.      dan hou ik een lang verhaal kort is al laat en ga me bedje opzoeken  rofl
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#22 Geplaatst: 29 april 2011, 08:34

Wat ik jammer vindt pandan. In de bijbel staat ook gij zult niet oordelen. Maar elke keer als ik een cristen hoor vertellen zij alleen maar wat niet goed is en wat wel goed is. Constant wordt er geoordeeld over hoe het wel en niet moet, welke geloven wel en niet juist zijn of zelfs duivels. En jezus die komt straffen etc etc.

Bestaat er dan geen 1 christen die denk:
God bestaat, jezus bestaat.... Als ik straks naar bovengaat heb ik als mens mijn plicht gedaan. Wat anderen doen en geloven.. geen probleem, want god zegt heb je naasten lief (als mens) en ik moet laten zien dat ik een goed mens ben.

Tenslotte mag ik niet oordelen, god is sterk, wijs en krachtig genoeg om te oordelen over mensen die anders denken.

Als ieder christen zo zou denken... dan zou er heel veel leed op de wereld bespaard zijn geweest. toch?

Zelf geloof ik in god, maar op mij manier..
hoe god eruit ziet en wat hij precies wilt... weet ik niet... ik was er niet bij.. het enige wat ik kan doen is normaal leven, een goed mens zijn en mijn best doen anderen te helpen en op zijn tijd bidden tot god op mijn manier.

Of hij mij kwalijk zal nemen, ik weet het niet... maar ik kan mij ook niet voorstellen van alle geloven op de hele wereld dat ik de kennis heb om net de juiste uit te kiezen die volgens alle regels van god zijn, ik ben maar een mens. Een ieder die geloof in iets weet met 100% zekerheid  dat zijn/haar geloof het is... dan kan je wel aan de gang blijven gaan..

Een jehova geloof heilig in zijn geloof en een cristen heilig in zijn geloof en een moslim in zijn geloof. En volgens elk geloof wordt ik vernietigd, gestraft als ik niet in hen geloofd.Er zijn zoveel geloven, dat ik wel kan zeggen dat ik 80% kans heb gestraft te worden omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen.

Nou voor alle zekerheid probeer ik dan zoveel mogelijk te genieten van het leven, stel als ik bij die 80% hoort dan kan ik toch nog terug krijken op een leuk leven.

Odi jammer,

Wat heb je dit mooi neergezet en wat ben ik het met je eens.Helemaal mee eens!
Ik weet zeker dat ik ook zal terugkijken op een leuk leven.

Kusjes,

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
DK
Gast
#23 Geplaatst: 30 april 2011, 11:31

MET WINTI BEDOELEN JULLIE ZEKER, DAT ALS ER IN DE DROOM VISIOEN OF UITTREDING, DE VOOROUDER VERSCHIJNT
Nee ,dat bedoelen WIJ niet met Wintie

,OM JE TE BEHOEDEN OF KRACHTEN, TE GEVEN, IK HEB EEN VRIENDIN EEN SURINAAMSE, DIE HAAR SURINAAMSE VADER NOOIT GEKEND HEEFT, NOCH DE FAMILIE VAN HAAR VADER, WANT HAAR MOEDER WAS EEN BLANKE, TOEN ENKELE JAREN GELEDEN, KREEG IK IN DE NACHT EEN VISIOEN, MIJN GEEST WAS BIJ HAAR IN DE KAMER, IK ZAG DAT ZIJ STRIJD HAD, MET HET FEIT VADER NOOIT GEZIEN, TOEN ZAG IK AAN DE STRAAT, EEN OUDE DONKERE VROUW, ZITTEN DIE GEZANGEN DEED, EN NAAR HET RAAM KEEK, WAAR HAAR KLEINKIND WOONDE, IN FEITE WAS ZIJ EEN WINTI DIE KWAM BERICHTEN DAT HAAR GEEST TOCH WIST WIE ZIJ WAS, EN HAAR IN DAT VREEMDE LAND TOCH BESCHERMDE EN BIJSTAND, EN HAAR VERDRIET EN ANGSTEN OP VING.TOEN IK HET VERTELDE WAS ZIJ TOCH BLIJ, DAT ER MENSEN IN DE GEEST HAAR ZAGEN EN WISTEN WIE ZIJ WAS.

Wat ik me afvraag is wie of wat je bent daar je ons met JULLIEaanspreekt.
Voor de rest spreek je onzin!!! Denk je dat WIJ het verschil niet kennen tussen een geest van een grootmoeder en een Wintie???
DK

---->>> Voortaan aub niet met capslock aan komt schreeuwerig en onduidelijk over.<<<----

Luangupikinte Moderator

pandan
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#24 Geplaatst: 01 mei 2011, 11:17

God zegt ook in bijbel ik ben een jaloerse God , ik verbied dat je de afgoden aanbid, die je slecht advies geven, vraag alles persoonlijk aan mij, aan Jezus, dan zal ik jou gaan beschermen, God heeft een grote hekel aan afgoden aanbidding.want je komt het paradijs in alleen via Jezus, die al de demonen verslagen heeft,door zijn opstanding aan het Kruis voor de gehele wereld, via de afgod kom je nergens binnen, en zal je angsten krijgen,en zal je geen vrij mens zijn, bij God is alles gratis, god wil geen offers of geld, zijn zoon Jezus was het offer die iedereen heeft vrij gemaakt voor eeuwig.
pandabeer
Gast
#25 Geplaatst: 01 mei 2011, 11:48

odi panda als je winti als afgodisch bestempeld,waarom zit je hier op deze site dan?
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#26 Geplaatst: 01 mei 2011, 11:56

odi panda als je winti als afgodisch bestempeld,waarom zit je hier op deze site dan?

Omdat ze stiekem, wel in winti gelooft,maar het niet durft toe te geven.
Ze is sterk in winti geinterresseerd.

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Loverboy
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Steenbok

Bekijk profiel
#27 Geplaatst: 29 januari 2012, 14:39

Eén van de Tien geboden  is Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
Er zijn heel veel Winti aanhangers die zeggen dat de goden(Winti’s) eind van het jaar verantwoording afleggen bij God.

Stelling

Is het niet in strijdt met het gebod wat er in de bijbel staat?

Winti is een Godsdienst.
Anana is God..

hindoe ................en alle anderen zijn dan afgodisch als winti afgodisch zou zijn.
Nee, Winti is God Aanbidden...Anana =God.

De mens is meer met zichzelf bezig,Maar aan het hoofd van winti staat GOD Genaamd ANANA

maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst

masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#28 Geplaatst: 07 februari 2012, 04:55

:lol:ai waarom?? lol men kan niet haten en veroordelen zonder lief te hebben
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#29 Geplaatst: 07 februari 2012, 05:02

Winti is een Godsdienst.
Anana is God..

hindoe ................en alle anderen zijn dan afgodisch als winti afgodisch zou zijn.
Nee, Winti is God Aanbidden...Anana =God.

De mens is meer met zichzelf bezig,Maar aan het hoofd van winti staat GOD Genaamd ANANA

Ik haalde mijn schouders op, maar vertelde wel eerlijk hoe ik over hun geloof dacht. Na mijn antwoord, begon de oude man te lachen.
‘Mijn zoon, je ziet me zo, maar weet je dat ik leraar ben? Weet je dat ik ook de bijbel heb bestudeerd? Jouw God is mijn God en mijn God is jouw God. Er is er namelijk maar één en de heilige drie eenheid hebben jullie van ons Hindoes overgenomen: wij kennen Brahma, Shiva en Vishnu en jullie kennen de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Weet je waar jullie “amen” vandaan komt? Volgens de Hindoes begon de schepping met een enorme explosie, een knal en als je goed luistert en mediteert, dan kun je deze oerknal horen: het klinkt als “ommmm”. De m-klank is heel belangrijk Vandaar dat Hindoes en Boeddhisten dit gebruiken bij elk gebed. Jullie hebben het overgenomen van ons, alleen zeggen jullie “amen”. Bij jullie is de m-klank kort. De Moslims hebben hier “amin” van gemaakt. Voor derest is er geen verschil.

Wij hebben ook profeten. Ram, Krishne en nog vele anderen en wij wijzen het Christendom niet af, want wij beschouwen Jezus ook als een profeet. Ik zal je nog iets anders vertellen: Krishne, één van onze profeten werd geboren uit een maagd, op 25 december, zijn geboorte werd aangekondigd door een ster in het oosten, hij verrichtte wonderen, hij werd gekruisigd en uiteindelijk herrees hij uit de dood. Doet dit je niet denken aan het verhaal van Jezus? En de naam Christus lijkt wel heel erg veel op Krishne, nietwaar? Laat me je vertellen dat het Hindoeïsme duizenden jaren voor het Christendom al bestond! Ik heb vele kerken bezocht van Christenen en ik struikelde over alle beelden van honderden heiligen, van Jezus zelf, van de maagd Maria en van de discipelen. Duizenden beelden! Allemaal van steen en ze worden allemaal aanbeden. Ik zie om je hals een ketting met een Christusbeeld. Blijkbaar is het heel belangrijk voor jou, maar zeg me eens: zie jij dat kruisbeeld om je hals als God?’

Ik staarde hem verbaasd aan. Wat moest ik antwoorden. Ik kon niet eens normaal denken door mijn verzwakking. Nee, de ketting was geen God. Maar het stond wel voor God. Toch?
‘Nee, deze ketting is geen God. Ik aanbid de ketting niet, maar waar hij voor staat, Jezus,’ sprak ik eindelijk. Mijn oma keek tevreden.
‘Precies,’ sprak de Hindoestaanse man met een glimlach, ‘en zo is het bij ons ook. De beelden zien we niet als God zelf. Het gaat om de kracht erachter. Zo is het ook gesteld met de steen, die je had weggenomen. Het gaat niet om de steen, het gaat om de kracht erachter. Het gebed van de Christenen begint met “onze vader die in de hemelen zijt”. Maar wij Hindoes geloven, dat God overal aanwezig is en niet alleen in de hemel. Daarom begint ons gebed met “Gij alomtegenwoordige God”. Het hele universum is bezield, dus de kracht van God kun je ook in een steen projecteren.
De beelden en de steen zijn een middel om zich op God te concentreren. Moslims noemen zich geen beeldenvereerders en voelen zich verheven boven alle anderen. Maar als je geen beelden vereert, waarom bouw je dan moskeeën? Wat is een moskee anders dan een stenen beeld? Een middel om je op Allah te concentreren? We zijn allemaal beeldenvereerders en daarom moeten we elkaar met respect behandelen. Laat een ieder in zijn waarde. Kom met me mee!’
Eigenlijk had ik geen zin om mee te gaan. Ik voelde me zwak en mijn hoofd tolde van alle dingen die de man aan mij had verteld. Meer nog, omdat er een bepaalde logica in school. De fundamenten van mijn geloof wankelden niet, maar waren wel aangetast.

http://www.genphoenix.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=442:jorka-torie-de-vloek-deel-2&catid=78:jorka-tories&Itemid=67
Pagina's: 1 [2]

Ga naar: