Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Kap'ten Indyi of Pyai Indyi  (gelezen 5837 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
#15 Geplaatst: 16 September 2012, 23:00

Odi,

Ik loop mijzelf in elke topic te verheffen? Je liegt weer en de jaloezie druipt ervan af. Ik ga met jou niet in discussie over je liedjes.
Het lied zal wel een indji banja lied zijn.

Piai is gelijk aan bonu.

Ik voorspelde al dat jij het woord piai niet zou kunnen verklaren daar het teveel omvattend is.
Jij bent een raar figuur ik heb je zelf een aantal zaken verteld over de echte indiaanse gemeenschap en die ga jij nu voor mij herhalen?

Yakuwa heb ik ook al uit de doeken gedaan hier. Dus je praat maar je zegt niets!

Blijf bij je leer dat kapteng piai is andersom. Yu sa doro. Ga voor de honderdduizendste keer in gesprek met bonu die hun sporen hebben verdiend.
Hou jij maar vast aan je liedjes dan hou ik mij vast aan de realiteit.

Jij bent volgens mij zo een figuur die naar een pre gaat om te keuren en dan achteraf mij kritiek komt over de bonu of pokuman. Je kent alle liedjes en alle tori.

Dat ik een aantal talen spreek is niet bijzonder want er zijn meer die dat kunnen. Ik heb een goed contact met mijn komfo en ze beschermen mij goed en ik ga heel bewust om met wat ik heb. Waar ik geen verstand van heb bemoei ik mij niet mee. Wat ik niet begrijp vraag ik. Ik ben kritisch naar mijzelf en naar anderen. Zou ben ik onderwezen door ouderen.

Maar jij verklaart onzin en wil als een zalmforel tegen de stroom in zwemmen. Maar ja bij de paaigronden wacht een gewisse dood. Dat weet je.

Odi

Ps.

Piai=medicijnman, geestenbezweerder etc, etc  als je over piai wilt praten moet met zwaarder geschut komen want dit zijn mijn eigen woorden herhaalt.

Heb jij een piai? Ken jij een piai?

Odi,
       Pyai is geen medicijnman, Pyaiman is medicijnman P
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#16 Geplaatst: 16 September 2012, 23:08

Odi,
       Pyai is geen medicijnman, Pyaiman is medicijnman P
             Pyai is wat ik van te voren had uit gelegd.
             Uit je woorden kan ik begrijpen dat je de handdoek in de ring heb geworpen,maar dan moet je eerlijk
             zijn.
              Nu is het jou beurt om te vertellen wat jij weet over de Pyai dan kom je met verhalen.
              Maar het is goed zo.
              Val mij niet meer lastig anders krijg je weer van langs hoor mi boy.
               Odi.
Jan Klaassen
Pikolet

Bekijk profiel
#17 Geplaatst: 17 September 2012, 07:58

Pyai is wat ik van te voren had uit gelegd.
             Uit je woorden kan ik begrijpen dat je de handdoek in de ring heb geworpen,maar dan moet je eerlijk
             zijn.
              Nu is het jou beurt om te vertellen wat jij weet over de Pyai dan kom je met verhalen.
              Maar het is goed zo.
              Val mij niet meer lastig anders krijg je weer van langs hoor mi boy.
               Odi.

Odi Phollandprefoeroe,

Dong krobi brabi yaw!

Ik vraag mij af in hoeverre ik jou serieus moet nemen met alweer een heel vreemde uitleg over piai.

Piai=medicijnman
Piai=geestenbezweerder

Zou eenvoudig is het.

Een indiaan heeft het over Piai en niet over piaiman!
Bonu's onderling praten over piai en niet over piaiman!
We praten niet over "a mang habi wang piaiman" maar over "a bosu e piai"
Als jij mij nu in alle ernst wil gaan vertellen dat Piai geen medicijnman is dan heeft jouw kennis het absolute dieptepunt bereikt.

Als jij de hierarchie binnen de indiaanse gemeenschap begrijpt dan weet jij dat je weer onzin spreekt. 

Odi
Jan Klaassen
Pikolet

Bekijk profiel
#18 Geplaatst: 18 September 2012, 07:35

Odi Jan Klaassen,
            Meki un luku suma na ley/gafaman,
            Je loop in bijna iedere topic je zelf te verheffen,o.a. nooit yu misi ete ini yu wroko,yu indyi-winti kisi sreka fu
            wan lala indyi,dan konfo de dyi yu boskopu.Yu de taki ala winti tongo,mi no sabi noti.
            Ik daag je uit voor de zoveelste keer,laten wij discussieren over de Pyai.
            Ik heb jou die vraag gesteld maar je geeft geen gehoor,ik daag je uit en ik zal ook eerst beginnen te vertellen
            wat ik weet over Pyai wat dat is.Dan volgt jij.

Pyai is niets anders dan de handelingen die gepleegt worden,die voor genezing,o.a. een luku,wasi,en alle
             andere doen moet zorgen.
             De mensen die de handelingen doen worden Pyai-man genoemd.(ze zijn er ook bij de levende indianen)
             De werkzame geesten die ervoor zorgen dat de handelingen slagen worden Yakuwa genoemd.

Bij onze blaka buba winti gemeenschap zijn het de Kap'ten Indyi winti's die dat doen,hun zijn de Pyai mannen.
             Alle winti's geven ons mensen liederen door die over hun gaan,hoe ze zijn,wat ze doen,nagenoeg vertellen
             ze alles over hun zelf.

Dus als jou indiaanse zwager of vriend Kapitein is van een of ander dorp hoeft hij geen Pyaiman te zijn.
             En ook omgekeerd als ze Pyaiman zijn hoeven ze geen Kapitein functie te bekleden.

Die zaken komen alleen bij ons blaka buba winti gemeenschap voor.
                              Een lied ter overdenking.
              Un mu prey dyi den indyi ho den indyi di abi a kondre
              De indyi ben dya bifo mi afo ben kon dya.

Yu e  kisi wan Pyai Indyi tu,vertel me welk lied hier is.
                Odi Odi.

Odi phollandprefoeroe,

Ik ga je met jou liedjes laten zien dat jou uitleg over Piai onzin is. Komt ie......

Troki+Piki:   Wayaka mi no ben de 2x
Kokoro-wiri nekro den de na Piai-bangi
Wayaka mi no ben de

Hier boven wordt toch duidelijk gesproken over Piai en geen Piaimang. Terwijl het over de "ziener" zelf gaat en niet zijn handeling.

Troki+Piki:Na Ingi gwe na piai he
Na Ingi gwe na piai ho
A fen'en pasi

Hier boven wordt toch duidelijk gesproken over Piai en geen Piaiman. Het gaan over de "ziener" en niet zijn handelingen.

Ik zeg jou andermaal dat elke bosu een Piai kan zijn en dat het niet het recht is van de Kapteng alleen. En die onzin verkondig jij.

Go taki bung bung na a suma di leri yu sani. Bikasi yu no sabi. Ta pr yu drong. Ma no kong taki wintitori bikasi yu e meki yu srefi trong spt-pptji en yu e meki un bribi trong noti.......

Ik heb je gevraagd als jij een Piai hebt of kent, graag een antwoord op deze vraag.
Ken jij en kapteng of heb jij een kapteng?

Odi
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#19 Geplaatst: 18 September 2012, 16:21

Odi phollandprefoeroe,

Ik ga je met jou liedjes laten zien dat jou uitleg over Piai onzin is. Komt ie......

Troki+Piki:   Wayaka mi no ben de 2x
Kokoro-wiri nekro den de na Piai-bangi
Wayaka mi no ben de

Hier boven wordt toch duidelijk gesproken over Piai en geen Piaimang. Terwijl het over de "ziener" zelf gaat en niet zijn handeling.

Troki+Piki:Na Ingi gwe na piai he
Na Ingi gwe na piai ho
A fen'en pasi

Hier boven wordt toch duidelijk gesproken over Piai en geen Piaiman. Het gaan over de "ziener" en niet zijn handelingen.

Ik zeg jou andermaal dat elke bosu een Piai kan zijn en dat het niet het recht is van de Kapteng alleen. En die onzin verkondig jij.

Go taki bung bung na a suma di leri yu sani. Bikasi yu no sabi. Ta pr yu drong. Ma no kong taki wintitori bikasi yu e meki yu srefi trong spt-pptji en yu e meki un bribi trong noti.......

Ik heb je gevraagd als jij een Piai hebt of kent, graag een antwoord op deze vraag.
Ken jij en kapteng of heb jij een kapteng?

Odi
           Odi Mr.Dr. Sabiso,
            Ha ha ha ha, yu de meki mi lafu yere,yu de meki yu srefi belachelijk yere.
            Yu habi wan Sranan-tongo achterstand yu no sabi.
            Fosi mi go doro nanga yu,hoe zou je dit lied verklaren.

Pyaiman mi na Pyaiman2x
            Ondro liba mi de mi na Pyaiman
            Tapu syoro mi de mi na Pyaiman.

Bij het eerste lied van jou,kan het nooit Pyaiman bangi zijn. Pyai bangi duidt aan dat de kokoro wiri
             nekro bezig is bij de Pyaiman.

Je moet mij niet vragen als ik een Pyai heb,yu na Bonuman/Pyaiman kot wan luku noso Pyai mi da efu
             yu na kan kan sumani da yu de go sabi.

Overigens sa mi syi na yu,fu sondro kot luku,yu no doro man ete.
             Odi,.
Krabasi
Sabaku

Geslacht: Man

mi ben de bifo mi ben de

Bekijk profiel
#20 Geplaatst: 18 September 2012, 16:37

Odi php

Yu lus tori fu groskin. We Wakti lusu yere. Want me sje dat yu no wan pot leri dja ma na suku ye suku sani.

groskin tori spang tu fu sabi. piai tori de fa de. Yu skoro na yu fasi den tra man skoro na den fasi.

piai tori un mus sabi tu. ma yu opo wan tori fu groskin da yu e du Sem fu san ye beschuldig trawan en dat na dat yu ne gi piki tap topic di yu opo.

Omeni sma gi wan piki ma yu srefi tak ano sang we taki ma dan yu mus pur unu ini tori disi dan topic kan sroto.

Nanga saka fasi
Krabasi
Jan Klaassen
Pikolet

Bekijk profiel
#21 Geplaatst: 18 September 2012, 21:28

Odi Mr.Dr. Sabiso,

Pyaiman mi na Pyaiman2x

Bij het eerste lied van jou,kan het nooit Pyaiman bangi zijn. Pyai bangi duidt aan dat de kokoro wiri

Je moet mij niet vragen als ik een Pyai heb,yu na Bonuman/Pyaiman kot wan luku noso Pyai mi da efu

Odi,.
Odi phollandprefoeroe,

Klopt mi no doro mang ete! Ma tje nooiti mi karie mi srefie mang bikasi mi na pikin boi. Ma yu no de noti.
Je doet en reageert als een meisje.
Ga jij je band leiden want ze hebben het nodig in plaats hier jezelf te verkopen.

Ga naar Suriname go lerie deng bonu dame sang na wintitorie. Nooiti mi si yu na Asayewgrong plasi. Nooiti mi si yu na Akatakondre. Nooiti yu prefoeroe fu opo yu mofo te wintitorie e taki.
Mi si yu na tapu opname fu wang botobanja na ini wang kerki. En yu e prefoeroe fu kari yu srefi sabimang? Meisje je ga see.

Mi si yu tapu dvd pe pikin boi e Singi yu trowe, yu na sabi sang fu piki. Mi no beng sabi yu ma now mi si yu bung bung datmeki mi kang taigi yu taki yu na gafaman. Mi si yu tapu tra dvd pe kumanti e taki tru tru ma yu tnapu na seesee. Noti yu no mang taki bikasi yu no verstang!

Leimang gafa leimang gafa.

Overigens wacht ik nog steeds op vele antwoorden aangaande nasimang en lowemang, Mara indji etc, etc. Ik wacht nog op een reactie betreffende het bericht van gnet. Kijk dat is kennis!!

Maar de bezit jij niet alleen maar bluf en keiharde leugens!

Odi

Jan Klaassen
Pikolet

Bekijk profiel
#22 Geplaatst: 19 September 2012, 07:23

Odi Mr.Dr. Sabiso,

Pyaiman mi na Pyaiman2x

Odi,.
Odi phollandprefoeroe,

Kijk hier doe je wat jij altijd doet. Selectief te werk gaan wanneer je er niet uitkomt.
Ik schrijf twee liederen en daarvan pak je 1 om er een draai aan te geven. Lied twee is duidelijker.

Vervolgens kom je weer met een lied. Ik ken genoeg liedjes met het woord piaiman. Neemt niet weg dat piai alleen volstaat. Je bent weer aan het zeuren net als bij papa bosu.

Overigens zou het netjes zijn geweest als je even vermeld als mijn verklaring van jou lied, die ik als ingi banja wegzette een correcte bevinding is van mijn kant.

Piai = medicijnman
Piaiman = medicijnman

De indianen zelf praten niet over piaiman maar zeggen pejai.

Odi

Leiman gafa Leiman gafa!!
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#23 Geplaatst: 19 September 2012, 08:27

Odi php

Yu lus tori fu groskin. We Wakti lusu yere. Want me sje dat yu no wan pot leri dja ma na suku ye suku sani.

groskin tori spang tu fu sabi. piai tori de fa de. Yu skoro na yu fasi den tra man skoro na den fasi.

piai tori un mus sabi tu. ma yu opo wan tori fu groskin da yu e du Sem fu san ye beschuldig trawan en dat na dat yu ne gi piki tap topic di yu opo.

Omeni sma gi wan piki ma yu srefi tak ano sang we taki ma dan yu mus pur unu ini tori disi dan topic kan sroto.

Nanga saka fasi
Krabasi
           Odi Krabasi,
            Nanga ala saka fasi tu,yu sabi toch dati takru kari de tyari takru piki.
            Mi no wani no wan discussie nanga yu.
            Go luku na topic baka,da yu de go syi taki mi reageer kaba tapu 15 september.
             Efu yu no de tevreden tapu mi piki da yu musu taki dati,ma no taki sani san no de fanodu.
             Odi,.
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#24 Geplaatst: 19 September 2012, 09:00

Odi phollandprefoeroe,

Klopt mi no doro mang ete! Ma tje nooiti mi karie mi srefie mang bikasi mi na pikin boi. Ma yu no de noti.
Je doet en reageert als een meisje.
Ga jij je band leiden want ze hebben het nodig in plaats hier jezelf te verkopen.

Ga naar Suriname go lerie deng bonu dame sang na wintitorie. Nooiti mi si yu na Asayewgrong plasi. Nooiti mi si yu na Akatakondre. Nooiti yu prefoeroe fu opo yu mofo te wintitorie e taki.
Mi si yu na tapu opname fu wang botobanja na ini wang kerki. En yu e prefoeroe fu kari yu srefi sabimang? Meisje je ga see.

Mi si yu tapu dvd pe pikin boi e Singi yu trowe, yu na sabi sang fu piki. Mi no beng sabi yu ma now mi si yu bung bung datmeki mi kang taigi yu taki yu na gafaman. Mi si yu tapu tra dvd pe kumanti e taki tru tru ma yu tnapu na seesee. Noti yu no mang taki bikasi yu no verstang!

Leimang gafa leimang gafa.

Overigens wacht ik nog steeds op vele antwoorden aangaande nasimang en lowemang, Mara indji etc, etc. Ik wacht nog op een reactie betreffende het bericht van gnet. Kijk dat is kennis!!

Maar de bezit jij niet alleen maar bluf en keiharde leugens!

Odi

@JK,
            Yu denki yu sabi mi,aksi na basi fu akatakondre suma na mi da yu de go yere suma na mi.
             No wan pikien boy no singi mi tapu video,yu no sabi ma yu wan tak tori,
             Aboy no ben de taki nanga mi,ma efu mi de dape da yu de taki so grofu nanga wan tra man,dan yu
             no habi lespeki mi feni. maar dati a no yu zaak.

Jij kent mij,ik jou nog niet maar ik ben hard op weg om te weten wie je bent,
             Te mi nanga yu de go miti da yu mu sori efu yu na man.

Jij moet mijn groep er buiten laten,yu de taki nanga mi.Jij praat over een optreden in een kerk yu si
             taki yu no sabi noti,a presi de tyari na neng fu muiderkerk ma a no de wan kerki moro langa ten
             kaba.

Ik leid mijn groep heel goed jongen,Ik ben momenteel de enige wintigroep hier in Nederland die
              wintie liederen ieder jaar vaslegd op schijf.
              Liederen die heel veel waarde hebben voor het na geslacht.

Ik bezit heel veel informatie over de wintie dron,ik kan workshops geven jij niet.
              N

ben de
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

joe denki dat joe e kisi a maini fu soso........

Bekijk profiel
#25 Geplaatst: 19 September 2012, 10:15

odi,

"Je moet mij niet vragen als ik een Pyai heb,yu na Bonuman/Pyaiman kot wan luku noso Pyai mi da efu
yu na kan kan sumani da yu de go sabi"

"Jij kent mij,ik jou nog niet maar ik ben hard op weg om te weten wie je bent,
Te mi nanga yu de go miti da yu mu sori efu yu na man"

"Overigens sa mi syi na yu,fu sondro kot luku,yu no doro man ete"

40 jaar in het vak en dan toch van dit soort andwoorden/uitspraken hebben....en nog het lef hebben om tegen een ander te zeggen YU NO DORO MAN ETE.

rofl rofl rofl rofl

"Mi si yu tapu dvd pe pikin boi e Singi yu trowe, yu na sabi sang fu piki. Mi no beng sabi yu ma now mi si yu bung bung datmeki mi kang taigi yu taki yu na gafaman. Mi si yu tapu tra dvd pe kumanti e taki tru tru ma yu tnapu na seesee. Noti yu no mang taki bikasi yu no verstang!"

Leimang gafa leimang gafa

"ik hoef mijn naam niet hoog te houden,die is al hoog,let op die naam."

Mi be taigi yu kaba......dama!!

40 jaar heb je gedaan om je naam op te bouwen om het vervolgens binnen een paar dagen af te breken......en voor wat?!?!?

@JK
....mi lespiki blada..... nanga saka fasi mi aksi yu fu libi a torie.
wan dei a sa si a Dinta

odi,

Ben de

getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#26 Geplaatst: 19 September 2012, 11:28

Odi Krabasi,

Efu yu no de tevreden tapu mi piki da yu musu taki dati,ma no taki sani san no de fanodu.
             Odi,.

Baja de meester heeft gesproken, lespeki linksom, lespeki rechtsom a no de,

Dya ye see dati a sani sa yu e tyari kon na doro no abi gudu moro,
Ye tan nomo nomo e hari leti na yu tapu, ma ef yu de suma yu tak yu de
Da yu'm sab moro betre. Yu na toon beeld funsanede sani no e tron san de mus fu tron.

Mi no lob fu taki werede sani, bikasi we ala e du bun sani ini unu egi ede, ma tye me taking
baka denki yu du bun, denki yu ab leti na wan denki en dat o tan wan denki.

Wan apra bong no meki e bana,

Wat is absoluut unu fa generatie fu pe yu kmopo lob fu taki absoluut, unu fa generatie disi
de let na yu baka fu luku.

Dat mag je weten zonder dat we tya sma bere ka doro.

Mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#27 Geplaatst: 13 Oktober 2012, 14:35

Odi Krabasi,
            Nanga ala saka fasi tu,yu sabi toch dati takru kari de tyari takru piki.
            Mi no wani no wan discussie nanga yu.
            Go luku na topic baka,da yu de go syi taki mi reageer kaba tapu 15 september.
             Odi,.
[/quote 
           Dit was mijn reactie op het lid krabasi,
           en onderin plaats ik de opmerking van get yours.
           Odi.

phollandprefoeroe
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#28 Geplaatst: 13 Oktober 2012, 14:39

Baja de meester heeft gesproken, lespeki linksom, lespeki rechtsom a no de,

Dya ye see dati a sani sa yu e tyari kon na doro no abi gudu moro,
Ye tan nomo nomo e hari leti na yu tapu, ma ef yu de suma yu tak yu de
Da yu'm sab moro betre. Yu na toon beeld funsanede sani no e tron san de mus fu tron.

Mi no lob fu taki werede sani, bikasi we ala e du bun sani ini unu egi ede, ma tye me taking
baka denki yu du bun, denki yu ab leti na wan denki en dat o tan wan denki.

Wan apra bong no meki e bana,

Wat is absoluut unu fa generatie fu pe yu kmopo lob fu taki absoluut, unu fa generatie disi
de let na yu baka fu luku.

Dat mag je weten zonder dat we tya sma bere ka doro.

Mvg
            @GETYOURS,
             Als je zo een opmerking maakt dan kan je mij niet zeggen dat yu e kowru faya,a kan maar a tra anu e tya faya
             a wan e tya watra.
             Odi,.
getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#29 Geplaatst: 14 Oktober 2012, 04:25

@GETYOURS,
             Als je zo een opmerking maakt dan kan je mij niet zeggen dat yu e kowru faya,a kan maar a tra anu e tya faya
             a wan e tya watra.
             Odi,.

Selectief knip en plak werk dat kunnen we allemaal

Odi Odi,

Buku na Yeye,

Un blaka bere religie e wroko anga leti, mi no e strej fu ab leti ma te we krujeri anga ma kandra unu mus mang taki ,
mi bigi brada of mi bigi sa yu abi leti, tangi fu sor mi dati na so a sani de.

Helaas un ego bigi moro un Yeye, maar we fergiti te we gi makandra a pasi fu arki, fu leri da na tru tru o bari kon.
Fu a trasej winsi we see dati, trawan e taki sani san un no leri so, of san no de so, bikasi tje san na tru tru sani.....?
un no sabi, san tide ben de wan tru tru sani, tamara u kon leri sabi dati an no de so.

mvg

Odi Odi,

Na lek fa defrinti sma taki k'ba unu safo safo safo, sonten faya bun ma sonten faya takru,

Unu taki fu fyofyo, siba, fa unu de dya son wan fu unu sab makandra
son wan fu unu no sab makandra, ma di unu e kon dya fu taki abra unu Bigi Sma Sani unu Bigi Sma Religie
dan bigi man, bigi uma unu musu sabi fa we tyrari a sani disi waka, di unu de dya lik wan grupu dan sabi da na soso
trubu trubu we tya kon.

Te we see dati faya de na mindri, dan unu no mus go poti moro olie anga udu fu go miki a faya moro bigi,
Faya abeng bun a abeng takru, te a kowru na faya ye go suku fu tya warang gi yu skien, na faya e tyari bundru.
Wel na bundru unu mus bundru fu nak kofu fu tan knapu.

Te wan libi sma no sabi, dan no traping lek fa yu bo trapu wan mira, no fergiti denki yu abi leti dati no wan taki yu abi leti, tide yu e troj a stong kwa luktu ma tamara tapu yu ede "o" fadong baka. Strej fu abi leti, dan yu nafu abi leti bika a boskopu sa yu ben wan tjari gi unu ne doro na fasi fa yu ben wani.

Mi leri so, dati leri so, ma miki den sa da lontu" te den see hmmmm disi no kang" poti den aksi anga den fasi fa den e denki abbra den tori disi so dati wan geheel sa kon.

Sabi ben de befo leri, ma na we e hori a sabi in stand, sa bun gi unu we hori san no no bun dat we libi.

odi

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
Pagina's: 1 [2] 3

Ga naar: