Culturu.com | Suriname Nieuws Magazine

Auteur Topic: Wasi nemen  (gelezen 491 keer)

OfflineDenkilibi

• *
    • Bekijk profiel
Wasi nemen
« Gepost op: 15 april 2017, 18:19 »
Hi all,

Ik ben nieuw in deze groep. Ik heb namelijk advies en hulp nodig.
Ik ben een dame van 26 jaar en ik ben christelijk opgevoed. Maar ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot mannen die winti als geloof hebben. Het is een lang verhaal maar ik doe mijn best om het kort te houden.
Het is zo dat ik, vanaf ik weet wat goed en kwaad is, heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een loekoe moet gaan doen en dat ik een wasi moet nemen maar ik heb het altijd genegeerd omdat ik dacht van dit is duivels. En ik kan nooit een vaste relatie hebben het loopt altijd mis. Een paar jaar geleden heb ik een heer ontmoet en sinds vorig jaar augustus zitten we in een relatie. Hij belijdt het winti geloof en k mag toegeven dat hij me anders behandeld dan de rest. Een keer waren we same en ik was dronken, en winti bar nam tapoe. Hij wou me niets zeggen maar achteraf heeft mijn overleden oma me alles verteld in een droom. Ik begrijp nu dat zij mijn gids is. Me moeder droomt nu ook met haar en mijn zus ook. Ik ben altijd iemand geweest die krien dreng krijgt.