Culturu.com | Suriname Nieuws Magazine

Auteur Topic: Wasi nemen  (gelezen 491 keer)

OfflineDenkilibi

• *
    • Bekijk profiel
Wasi nemen
« Gepost op: 15 april 2017, 18:19 »
Hi all,

Ik ben nieuw in deze groep. Ik heb namelijk advies en hulp nodig.
Ik ben een dame van 26 jaar en ik ben christelijk opgevoed. Maar ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot mannen die winti als geloof hebben. Het is een lang verhaal maar ik doe mijn best om het kort te houden.
Het is zo dat ik, vanaf ik weet wat goed en kwaad is, heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een loekoe moet gaan doen en dat ik een wasi moet nemen maar ik heb het altijd genegeerd omdat ik dacht van dit is duivels. En ik kan nooit een vaste relatie hebben het loopt altijd mis. Een paar jaar geleden heb ik een heer ontmoet en sinds vorig jaar augustus zitten we in een relatie. Hij belijdt het winti geloof en k mag toegeven dat hij me anders behandeld dan de rest. Een keer waren we same en ik was dronken, en winti bar nam tapoe. Hij wou me niets zeggen maar achteraf heeft mijn overleden oma me alles verteld in een droom. Ik begrijp nu dat zij mijn gids is. Me moeder droomt nu ook met haar en mijn zus ook. Ik ben altijd iemand geweest die krien dreng krijgt.
Na dat ik winti heb gehad begon mijn vriend baka baka te doen. Ik begon te onderzoeken wat de rede van zn gedrag is en ik kwam erachter. Elke relatie waarin ik zat liep stuk als ik die mannen met 2 zwarte vrouwen in me dromen zag. En zo ook had ik over me vriend gedroomd. Me gids heeft me toen laten weten wat we moeten doen om het te laten lukken in onze relatie. We moeten baden en zijn opa moet het doen. Nu heb ik dit met veel moeite aan hem verteld. Maar wat blijkt nu? Alles van ons gaat achteruit, autos kwijt, hij wordt zomaar boos op me en ik krijg het gevoel als ik gek wordt. We zijn naar een loekoe man geweest en die zegt dat ik werkelijk een wasi moet nemen want een ex van me heeft me behekst en dit had ik al gehoord van iemand. En ik moet me winti's ook regelen. Maar nu doet me vriend baka baka en hij moet me brengen naar zn opa. Mensen er is veel meer ma oe jep mi. A nowtoe hebi. Ik heb over straat geslapen gisteren omdat ik me ongemakkelijk voelde in me huis. En k hoor een stem me duidelijk zeggen dat ik bij me vriend moet wonen en dat hij me van me huidige woonplek moet halen. Ma hoe doe ik dat. Oe jep mi

Groetjes

een Vriend

• Gast
Re: Wasi nemen
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2017, 10:22 »
Wat heb jij het moeilijk zeg...
Om te beginnen , hou meer van jezelf dan van wie dan ook.
op straat slapen is iets wat mij zegt.. hoe durf je.
nee, je gezondheid gaat boven alles.
hij is geen God. hij is een man om wie je geeft.
maar als het niet gaat dan ga je jezelf toch geen pijn doen.
nee, werk eerst aan jezelf. zorg dat het met jou goed gaat.
en als hij ook om je geeft dan gaan jullie samen naar een oplossing zoeken.
wilt hij je niet steunen dan verdien je beter.
er zijn meer winti mannen op aarde.

maar begin bij jezelf, en zorg dat het goed met jou gaat en geen stemmen of wat dan ook.
eerst jezelf.
Baad en doe wat je moet doen dat het je goed mag gaan. met of zonder hem.

Succes

OfflineDenkilibi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2017, 16:45 »
Van harte bedankt voor uw reactie. Ik neem het zeker mee.

OfflineJAG

• Macedonie sept 2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2017, 09:51 »
Oud kisi,"Het is zo dat ik, vanaf ik weet wat goed en kwaad is, heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een loekoe moet gaan doen en dat ik een wasi moet nemen maar ik heb het altijd genegeerd omdat ik dacht van dit is duivels. En ik kan nooit een vaste relatie hebben het loopt altijd mis.
Mi no bin de, mi go na waka, di mi doro nomo Sriba dede!

Iedereen zei dat het onmogelijk was. Totdat er iemand langs kwam die dat
niet wist...

The world as we have created it is a process of our thinking. It cannot be changed without changing our thinking.
~ A. Einstein

OfflineJAG

• Macedonie sept 2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2017, 09:59 »
Odi Odi,

© 2016 - Culturu.com | Niets van deze site mag worden gekopieerd, gereproduceerd, openbaar gemaakt, gebruikt of verspreid worden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming